Jak vyčistit televizní obrazovku a její příslušenství?

Chcete-li sledovat každou sekundu svého oblíbeného pořadu a udržet televizor ve výborném stavu, musíte televizní obrazovku pravidelně čistit, aby na ní nezůstával prach, špína a otisky prstů. Použití nesprávné metody čištění, jako je například přímé postříkání televizoru drsnými chemikáliemi, však může způsobit trvalé poškození a zneplatnit případnou platnou záruku.

Nezáleží na tom, jaký typ televizoru máte, naše doporučená metoda čištění zůstává stejná. K vyčištění televizní obrazovky budete potřebovat pouze suchý hadřík z mikrovlákna, který je určen k šetrnému čištění a odstraňování šmouh z brýlí, mobilních telefonů a čoček fotoaparátů. Ačkoli na výběr jsou tisíce utěrek z mikrovlákna. Zde je nejlepší způsob, jak vyčistit plochou televizi, aniž byste ji zničili nebo skončili s otravnými malými šmouhami, spolu s několika užitečnými tipy, jak vydrhnout veškeré příslušenství, které k ní patří.

Jak vyčistit plazmové, LED, LCD a OLED televizory s plochou obrazovkou?

Choulostivější LCD, plazmové obrazovky nebo obrazovky se zadní projekcí nezvládnou tradiční mokré čištění. Ať už tedy vlastníte televizor Samsung, Sony nebo LG, na kterém se nahromadila špína, nebo jste si nedávno pořídili plochou obrazovku s rozlišením 4K, kterou chcete udržet jako novou, aniž byste ji poškodili, existuje několik domácích přípravků, které můžete použít k čištění televizní obrazovky. Potřebujete hadřík z mikrovlákna nebo elektrostatickou prachovku a předem navlhčenou utěrku.

Televizor oprašte měkkou suchou utěrkou z mikrovlákna nebo elektrostatickou prachovkou. Odolné šmouhy vyčistěte předem navlhčenou utěrkou určenou pro elektroniku. Hadříkem z mikrovlákna nebo prachovkou přejděte přes tlačítka a zadní stranu televizoru, abyste zachytili prach ve ventilačních otvorech. Plazmové obrazovky jsou sice vyrobeny ze skla, ale mají antireflexní povrchovou úpravu, kterou lze tradičními čisticími prostředky poškodit. Nejlepší je postupovat stejnými suchými metodami, jaké používáte při čištění televizorů LED, LCD a OLED.

Jak vyčistit televizní obrazovky bez šmouh?

Abyste udrželi televizor bez šmouh, budete se chtít vyhnout používání předem ošetřených prachových utěrek. Mají mastnou povrchovou úpravu, která je skvělá pro zachycení prachu na dřevěném nábytku, ale která může zanechat usazeniny na televizní obrazovce. Potřebujete čistou utěrku z mikrovlákna nebo prachovku.

Nejprve otřete obrazovku v jednom směru (vodorovně nebo svisle) a poté ji otřete podruhé v opačném směru, abyste důkladně pokryli celou obrazovku a odstranili všechny zřetelné šmouhy. Hadřík často otáčejte, protože zachytává prach. Obrazovku čistěte při vypnutém televizoru. Když je obrazovka černá, je snazší vidět a odstranit šmouhy.

Jak čistit elektronkové televizory?

Čištění skleněných obrazovek elektronkových televizorů je asi tak snadné jako čištění zrcadel ve vaší domácnosti. Potřebujete hadřík z mikrovlákna a sprej na čištění oken. Otřete hadříkem z mikrovlákna navlhčeným trochou vody nebo oblíbeným sprejem na čištění oken. Nehtem odstraňte všechny přilepené kousky a vyleštěte obrazovku do sucha. Nikdy (opakujeme, nikdy!) nestříkejte přímo na obrazovku. Mohlo by dojít k poškození soupravy i okolních skříněk.

Jak vyčistit televizní reproduktory?

Pokud je zvuk vycházející z reproduktorů tlumený, možná je čas je vyčistit. Postupujte podle níže uvedených tipů, aby byl zvuk reproduktorů křišťálově čistý. Budete potřebovat vysavač.

Pokud jsou látkové potahy na reproduktorech snímatelné (zkontrolujte návod), odklopte je a vysajte obě strany nástrojem na čalounění, abyste odstranili prach, žmolky a chlupy domácích zvířat, které na nich často ulpívají. Pokud potahy nelze sejmout, pusťte se do práce zepředu pomocí vysavače nebo použijte váleček na žmolky. K odfouknutí postačí i staré zmačkané punčocháče. Pevné kryty reproduktorů, které připomínají obrazovku, buď sejměte, nebo je na místě vyčistěte dobře vyždímanou vlhkou utěrkou z mikrovlákna, která nepouští vlákna, a nechte uschnout.

Jak vyčistit dálkový ovladač?

Čistota dálkového ovladače sice neovlivní váš zážitek ze sledování filmů, ale budete ho chtít udržovat v čistotě, aby s televizorem i nadále spolupracoval. A jeho častým čištěním minimalizujete šíření bakterií, protože je pravděpodobně jedním z nejčastěji dotýkaných předmětů ve vaší domácnosti. Budete potřebovat dezinfekční ubrousky.

Nejprve vyjměte baterie a vyměňte kryt prostoru pro baterie. Lehce poklepejte dálkovým ovladačem tlačítkovou stranou dolů o stůl, abyste odstranili všechny volné drobky nebo nečistoty uvízlé ve štěrbinách. Vezměte předem navlhčenou dezinfekční utěrku, dobře ji vyždímejte, aby nekapala, a použijte ji na vyčištění obou stran ovladače. Zvláštní pozornost věnujte tlačítkům a úzkým prostorům kolem nich. Nechte dálkový ovladač uschnout a poté vyměňte baterie. Chcete-li se dostat do malých štěrbin, použijte párátko nebo nehet s utěrkou, abyste odstranili veškerou přilepenou mastnotu.

Tipy pro udržování televizoru v čistotě

• Televizor čistěte každý týden, aby se na něm nehromadil prach, filmy a otisky prstů, které se pak hůře odstraňují. Ještě více si to usnadněte tím, že budete mít poblíž hadřík z mikrovlákna, kterým prach a nečistoty seberete, jakmile je uvidíte.
  • Nikdy nic nestříkejte přímo na televizní obrazovku, a to ani na televizory se skleněnou trubicí. Přebytečný sprej se může dostat na skříňku a do vnitřních částí a poškodit televizor.
  • Pomocí měkkého prachového kartáče vysavače a nízkého sání odstraňte prach ze všech větracích otvorů, portů a kabelových přípojek.
  • Nezapomeňte vždy dodržovat pokyny výrobce, pokud je na něj záruka, protože cokoli, co uděláte v rozporu s ní, může vést ke ztrátě záruky.